Realview van de nieuwe Hyundai i10

Hoe rijdt het huidig model i10? Niels ging op pad.

Rij impressie Hyundai I10:

Vandaag is Niels op pad gegaan met het nieuwe model Hyundai i10. Wat ons als eerste opviel was de afwerking en kwaliteit van het interieur. Voor een A-segment auto is de kwaliteit erg goed en voelt de i10 verbazingwekkend ruim. Je kunt achterin comfortabel zitten en hebt voldoende hoofdruimte. De materialen voelen fijn aan en het infotainment scherm is snel en makkelijk te bedienen.

Daarnaast viel ons op hoe luxe de i10 eigenlijk is uitgerust. De auto waar we in hebben gereden is een leuk aangeklede Comfort uitvoering. Deze auto beschikt over parkeersensoren achter,  stoel en stuurwielverwarming, DAB radio en zelfs Apple Carplay/Android Auto. Daarnaast heeft hij leuke technische snufjes zoals Active Lane Assist, Forward Collision Warning en zelfs waarschuwing als de auto voor je wegrijdt.

De rij eigenschappen van de I10 zijn voor Nederland prima. Dit model beschikt over zachte vering wat hem prettig maakt bij drempels, zonder in te leveren in de bochten. Het is een lichte auto met een 1.0 liter motor zonder turbo. Hij heeft pit, maar hoe zwaarder de auto beladen is hoe harder hij moet werken. Terugschakelen is dan een must. Het is geen auto om bepakt met 4 personen mee door de bergen te rijden. Hiervoor is hij natuurlijk ook niet bedacht.

De auto is vooral gemaakt om door de stad te crossen. Dit heeft qua verbruik natuurlijk ook weer zijn voordelen. Door zijn lage gewicht verbruikt hij circa 4 liter per 100 kilometer. De wegenbelasting voor de kleine Hyundai kost een kleine €80,- per kwartaal. De ideale auto voor de stadsrijder. Hij is compact, makkelijk manoeuvreerbaar en zuinig. Ook viel ons op dat het door zijn lichte stuurbekrachtiging het heel gemakkelijk is om krappe bochten te nemen. Dat is natuurlijk waar deze auto het meeste voor gebruikt gaat worden.

Interesse gekregen in het nieuwe model Hyundai i10? Deze auto is te bekijken op onze vestiging in Maastricht.